Study Guide

#savoniaUAS

Curricula starting in 2022 and earlier

Technology, Kuopio
Technology, Varkaus
Design, Kuopio
Business, Kuopio
Music and Dance, Kuopio
Tourism and Hospitality
Social Services and Health Care, Kuopio
Social Services and Health Care, Iisalmi
Natural resources, Iisalmi
Multidisciplinary Studies

Savonia's new Study Guide (curriculum starting in 2023 and after) can be found here.

Basis of Education Competence Standards Structure of Studies Development of Expertise Methods and implementation Course Table

Course Description

Code4 LLXR100
NameSvenska på företaget
Credits5 ects
ObjectivesOpiskelija osaa kertoa itsestään ja esitellä omaa ammatillista profiiliaan. Opiskelija selviytyy työelämän tyypillisimmissä viestintätilanteissa ruotsin kielellä, hallitsee liiketalouden alan keskeisimmän sanaston sekä kykenee viestimään vuorovaikutustilanteeseen sopivalla tavalla. Opiskelija osaa tuottaa tavallisimpia työelämän dokumentteja sekä esitellä yritystä tai organisaatiota ja sen palveluja, tuotteita ja toimintaa. Opiskelija osaa hyödyntää talouselämän julkaisujen ja muiden tietolähteiden tarjontaa.
ContentKoulutukseen ja työhön liittyvä sanasto sekä liiketalouden alan perussanasto kirjallisissa (mm. työnhaun asiakirjat, sähköpostiviestintä, liikekirje) ja suullisissa viestintätilanteissa (mm. puhelinkieli, tuote-esittely, yritysesittely, asiakaspalvelutilanteet).
RequirementsOppimistehtävät, suulliset ja kirjalliset testit.
Grading Scale0 - 5
Course materialHANSKA-AARE, Sari, KERÄNEN, Marit, LEHTOVIITA, Kirsi & PIRTTILÄ, Mia. 2014. Gå med vinst! Affärssvenska för högskolor. Edita Publishing Oy.
Prerequisites
Other ConsiderationsSuorittamalla tutkinto-ohjelmansa ruotsin kielen pakollisen opintojakson (liiketalouden alalla Svenska på företaget) hyväksytysti opiskelija osoittaa hallitsevansa valtion virkamiehiltä vaadittavan suullisen ja kirjallisen ruotsin kielen taidon (julkisyhteisöjen henkilöstöltä vaadittavasta kielitaidosta annettu laki 424/ 2003, 6§).
Contact
Löf Marja-Elina

 

We reserve the right to make changes to the curriculum due to the need to update the content being studied.