Opinto-opas
Opinto-opas
Vuonna 2022 alkavat ja sitä aiemmat koulutukset
Savonian uuden opinto-oppaan (2023 ja tämän jälkeen alkavat koulutukset) löydät täältä.
Lähtökohdat | Osaamistavoitteet | Opintojen rakenne | Asiantuntijuuden kehittyminen | Toteutus | Opintojaksotaulukko |
TR21SP Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
Opintojaksokuvaus
Koodi | 4 TRISKE1 |
Nimi | Harjoittelu 3: Isotooppitutkimusten kehittäminen |
Nimi englanniksi | Internship 3: Developing Radioisotope Examinations |
Laajuus | 5 op |
Osaamistavoitteet | Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa - toteuttaa ja arvioida monipuolisesti isotooppitutkimuksia ja -hoitoja radiografiatyön prosessiajattelun mukaisesti - toteuttaa konventionaalisen ja PET-radiolääkkeen käyttökuntoon saattamisen puhdastiloissa/injektorilla - perustella isotooppitutkimuksessa käytettävän kuvantamistekniikan - asetella yksilöllisesti potilaan kuvausprojektioihin - toimia säteilysuojelun periaatteiden mukaisesti sekä potilas- ja työturvallisuutta noudattaen - arvioida isotooppikuvia tutkimuksen onnistumisen näkökulmasta - tekee tarvittavat rekonstruktiot - toteuttaa teknisiä laadunvarmistusmittauksia ja selittää mittausten tulosten merkityksen isotooppikuvantamiselle - etsii näyttöön perustuvaa lisätietoa isotooppitutkimuksista ja -hoidoista - arvioi omaa ammatillista osaamistaan isotooppitutkimuksissa ja -hoidoissa |
Keskeiset sisällöt | - isotooppitutkimukset ja -hoidot, PET-TT |
Suoritustavat | - osallistuminen harjoitteluun keskussairaaloiden ja yliopistosairaaloiden isotooppiyksiköissä, lähtötason ja osaamistavoitteiden tekeminen blogiin, reflektio - tehtävä: työelämälähtöinen kehittämistehtävä tai tutkimuskysymysten avulla etsitään näyttöön perustuvaa tietoa johonkin käytännön ongelmaan - tehtävä esitetään osastotunnilla |
Arviointiasteikko | Hyväksytty (S) - 0 |
Materiaali | - ohjeet harjoittelusta |
Edeltävät opinnot | - ammattiopinnot, isotooppitutkimusten syventäminen |
Muuta huomioitavaa | |
Yhteyshenkilö | Jäntti Aija |
<< Takaisin opintojaksotaulukkoon
Pidätämme oikeuden opetussuunnitelmien muutoksiin mm. opiskeltavien sisältöjen päivitystarpeiden takia.