Opinto-opas

Vuonna 2022 alkavat ja sitä aiemmat koulutukset

Kulttuuriala, Muotoilu
Kulttuuriala, Musiikki ja Tanssi
Luonnonvara-ala
Matkailu- ja ravitsemisala
Sosiaali- ja terveysala, Iisalmi
Sosiaali- ja terveysala, Kuopio
Tekniikan ala, Kuopio
Tekniikan ala, Varkaus
Liiketalouden ala, Kuopio
Savonian monialaiset opinnot
Savonian valintakurssit

Savonian uuden opinto-oppaan (2023 ja tämän jälkeen alkavat koulutukset) löydät täältä.

Lähtökohdat Osaamistavoitteet Opintojen rakenne Asiantuntijuuden kehittyminen Toteutus Opintojaksotaulukko

MM22SM Matkailu- ja ravitsemisalan tutkinto-ohjelma (monimuotototeutus)

Opintojaksokuvaus

Koodi4 MMAM1110
NimiMarkkinoinnin perusteet
Nimi englanniksiBasics of Marketing
Laajuus5 op
OsaamistavoitteetOpiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet ja tunnistaa markkinoinnin, sen tehtävät ja markkinointiympäristöt osana yrityksen liiketoimintaa. Opiskelija tunnistaa ja ymmärtää asiakassuhdemarkkinoinnin piirteet ja merkityksen. Opiskelija tunnistaa erilaisia markkinointiratkaisuja eri kanavissa matkailu- ja ravitsemisalalla. Hän hallitsee markkinointimateriaalien tuottamiseen liittyviä perusasioita.
Keskeiset sisällöt- markkinoinnin peruskäsitteet
- markkinoinnin eri aikakaudet
- markkinointiympäristöt ja lainsäädäntö
- asiakassuhdemarkkinointi
- segmentointi ja ostopäätösprosessit
- markkinoinnin kilpailukeinot
- visuaalisen materiaalin tuottaminen
SuoritustavatAktiivinen osallistuminen opetukseen, yksilö- ja ryhmätehtävät, verkkotehtävät, tentit

Monimuotototeutus
Arviointiasteikko0 - 5
MateriaaliBERGSTRÄM, Seija ja LEPPÄNEN, Arja 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita.
Saatavissa myös: https://www.ellibslibrary.com
Muu materiaali ilmoitetaan opintojakson aikana.
Edeltävät opinnot- Ei vaadittavia edeltäviä opintoja
Muuta huomioitavaa
YhteyshenkilöKorhonen Jorma
Laakso Petra

<< Takaisin opintojaksotaulukkoon

 

Pidätämme oikeuden opetussuunnitelmien muutoksiin mm. opiskeltavien sisältöjen päivitystarpeiden takia.