Study Guide

#savoniaUAS

Curricula starting in 2022 and earlier

Technology, Kuopio
Technology, Varkaus
Design, Kuopio
Business, Kuopio
Music and Dance, Kuopio
Tourism and Hospitality
Social Services and Health Care, Kuopio
Social Services and Health Care, Iisalmi
Natural resources, Iisalmi
Multidisciplinary Studies

Savonia's new Study Guide (curriculum starting in 2023 and after) can be found here.

Basis of Education Competence Standards Structure of Studies Development of Expertise Methods and implementation Course Table

Course Description

Code4 TFTH22
NameFysioterapia toimintakyvyn häiriöissä 2
Credits5 ects
ObjectivesOsaa soveltaa ja arvioida ohjaus- ja terapiakäytäntöjä tuki- ja liikuntaelimistön toimintahäiriöiden fysioterapiassa ja kuntoutuksessa. Osaa perustella valintansa tutkitulla tiedolla. Osaa nimetä kirurgisesti hoidettavien sairauksien etiologiaa, diagnosointimenetelmiä, oireita ja hoitomenetelmiä. Osaa hyödyntää radiologisia tutkimustuloksia fysioterapiasuunnittelussa.
Content- tuki- ja liikuntaelimistön häiriöiden fysioterapia
- radiologia
- kirurgia 1 ja 2
- reumasairaudet (kirjasta)
- henkilökohtainen oppimisympäristö, puolivuositeeman reflektio
Requirements- Exam tentti (kirurgia)
- Pakollinen osallistuminen (radiologia)
- Käytännön koe + moodle teoriatentti (tule-fysioterapia)
Grading Scale0 - 5
Course material- Kalterborn F. 2019. Manual mobilization of the joints. Extremities. Orthopedic Physical Therapy products.
- Kaltenborn F. 2012. Manual mobilization of the joints: the Kaltenborn method of joint examination and treatment. Volume 2, The Spine,Norli.
- Luomajoki Hannu 2018. Liikkeen ja Liikekontrollin häiriöt. Lahti: VK-kustannus Oy
- Luomajoki H. ym. 2020. Ammattilaisen kipukirja. Lahti: VK-kustannus Oy
- Magee D. 2014. Orthopedic physical assessment. St. Louis Missouri: Saunders, Elsevier Inc.
- Muu opintojaksolla ilmoitettava materiaali
Prerequisites
Other Considerations
Contact
Kääriäinen Raimo

 

We reserve the right to make changes to the curriculum due to the need to update the content being studied.