
Savonia loistaa korkeakoulujen brändivertailussa – huipputuloksia useissa kategorioissa
Savonia-ammattikorkeakoulu erottuu edukseen kahdessa tuoreessa korkeakoulujen bränditutkimuksessa. Sekä T-Median että Taloustutkimuksen selvitykset tuovat esiin Savonian vahvan maineen ja sen merkittävän roolin koulutuksen, työelämän ja alueellisen kehityksen edistäjänä.
T-Median tekemässä mainevertailussa Savonia sijoittui kolmanneksi kaikkien Suomen ammattikorkeakoulujen joukossa. Taloustutkimuksen selvityksessä Savonian vahvuuksiksi nousivat erityisesti joustavat opiskelumahdollisuudet, koulutusalojen kiinnostavuus, opetuksen korkea laatu, tutkintojen arvostus työmarkkinoilla sekä laajat kansainväliset mahdollisuudet.
Alle 25-vuotiaiden vastaajien keskuudessa korkeakoulun valintaan vaikuttivat eniten koulutusalojen kiinnostavuus, opetuksen tasokkuus ja korkeakoulun sijaintipaikkakunnan vetovoima.
Savonia sijoittui ammattikorkeakoulujen kärkijoukkoon seuraavissa kategorioissa:
- Korkeakoulu tarjoaa joustavia opiskelumahdollisuuksia: 1.sija
- Koulutusalat ovat kiinnostavia: 2.sija
- Tarjoaa kansainvälisiä mahdollisuuksia: 2.sija
- Opetus on tasokasta: 3.sija
- Tutkintoa arvostetaan työmarkkinoilla: 3.sija
- Erottuu edukseen muista korkeakouluista: 3.sija
- Korkeakoulu edistä alueellista kehitystä ja hyvinvointia: 3.sija
- Sijaintipaikkakunta on houkutteleva: 5. sija
– Olemme erittäin ylpeitä Savonian laaja-alaisesta menestyksestä. On hienoa nähdä, että joustavat opiskelumahdollisuutemme ja laadukas opetus tunnistetaan ja arvostetaan. Myös tutkintojemme hyvä maine työelämässä ilahduttaa meitä suuresti, sanoo viestintä- ja vaikuttavuusjohtaja Anne Heikkinen.
T-Median Ammattikorkeakoulujen Luottamus&Maine 2025-tutkimuksessa selvitettiin kaikkien ammattikorkeakoulujen mainetta.
Taloustutkimus Oy:n toteuttama Korkeakoulujen Bränditutkimus 2025 selvitti alle 25-vuotiaiden suomalaisten koulutukseen liittyviä näkemyksiä sekä ammattikorkeakoulujen imagoja ja kiinnostavuutta opiskelupaikkana.