Tilauskoulutus

Tilaa koulutus
#tilauskoulutus
Tilauskoulutus
Savonian tarjonnasta löydätte monipuolisia tilauskoulutuksia työelämän muuttuviin tarpeisiin, niin esimiehille kuin henkilöstöllekin. Valmiita sisältöjä voidaan muokata teidän tarpeisiinne soveltuviksi tai kehittää uusia koulutuksia asiantuntijoitamme hyödyntämällä. Suunnitellaan yhdessä teille sopiva opintokokonaisuus. Kysy lisää!
Koulutukset voivat vaihdella muutamista tunneista aina pidempikestoisiin kokonaisuuksiin. Koulutus toteutetaan mahdollisuuksien mukaan etäyhteydellä tai paikan päällä Savonian tai yrityksen omissa tiloissa.
6 SYYTÄ KOULUTTAUTUA
Kehittää yritystä:
- uusi osaaminen on avain menestykseen
- yritys tai yhteisö toimii sujuvasti muuttuvissa tilanteissa
- organisaation kilpailukyky paranee
Motivoi työntekijöitä:
- oman osaamisen kehittäminen tekee työstä kiinnostavampaa
- työhyvinvointi paranee
- työntekijöiden oma urakehitys vauhdittuu ja ammattitaito lisääntyy
HYVINVOINTI

Palautumisen taidot
Kuormituksen ja palautumisen tasapaino on tärkeä osa arjen hyvinvointia. Palautumistaidot arjen tukena -valmennus tarjoaa herätteitä ja konkreettisia keinoja, kuinka omaa palautumista voi edistää.

Ravitsemusluennot
Tilaa kauttamme omiin tarpeisiisi suunniteltu ravitsemusluento, joka sisältää katsauksen päivitettyihin ravitsemussuosituksiin ja käytännön vinkkejä suositusten soveltamiseen.

Työhyvinvoinnin koulutukset työyhteisöille
Työkaluja jaksamiseen, hyvinvointiin ja vuorovaikutukseen työhyvinvoinnin tilauskoulutuksistamme.

Työ-ergonomia
Koulutuksessa voidaan keskittyä työergonomian perusteisiin ja jopa ongelmakohtiin sekä ratkaista ne toiminnallisia harjoituksia hyödyntäen. Koulutus voi sisältää liikkuvuustreenejä, jotka sopivat niin aloittelijoille kuin edistyneimmille. Oman mielenhallinnan workshopeissa voidaan parantaa omaa hyvinvointia ja opitaan keskeisiä keinoja hallita omaa mieltään erilaisten toiminnallisten harjoitusten avulla. Tarkemmat sisällöt ovat muokattavissa teidän tarpeisiinne.

Lightfulness Työssä -valmennus™
Työntekijöiden hyvinvointiin ja viihtyvyyteen satsaamalla saadaan kuin sivutuotteena myös organisaation tuottavuus parantumaan (Hakola L. 2016). Useimmiten organisaatiot keskittyvät kuitenkin toiminnassaan tavoite- tai ratkaisukeskeisyyteen.

Äänenkäytön koulutukset
Äänenkäytön perusteita ja anatomiaa, sekä paljon innostavia käytännön harjoitteita. Näkökulmina voivat olla esimerkiksi terveellinen ja kokonaisvaltainen äänenkäyttö, rohkeus ja ilmaisu äänenkäytössä sekä kuinka vahvistan ja huollan ääntäni.
TYÖYHTEISÖN KEHITTÄMINEN

Työnohjaus
Työnohjaus mahdollistaa tarvelähtöisen ja ennaltaehkäisevän kehittämisen yksittäisten työntekijöiden, ryhmien ja työyhteisön kanssa.

Digitaalisten palveluiden saavutettavuus
Vuoden 2019 jälkeen uusi laki velvoittaa viranomaisia ja julkisia toimijoita parantamaan digitaalisten palveluiden saavutettavuutta. Miten huomioit vaatimukset omassa työyhteisössäsi?

Työelämän digitaidot yrityksille ja yhteisöille
Digitaaliset taidot vaikuttavat merkittävästi työn sujuvuuteen. Uusi teknologia tuo mukanaan älykkäitä ja joustavia tapoja työskennellä. Mitä digitaitoja teidän työyhteisönne kaipaisi?

Mentorointi työyhteisössä
Koulutuksen avulla kehitätte työyksikköä oppimisympäristönä sekä mentoroinnin ja opiskelijaohjauksen käytäntöjä ja ohjaustaitoja.

Palvelumuotoilu
Palvelumuotoilu on keino palveluiden käyttäjälähtöiseen kehittämiseen. Suunnittelun ja kehittämisen keskiössä on kokemus, joka perustuu asiakkaan tai työntekijän näkökulman huomioimiseen. Miten palvelumuotoilu voisi tukea työyhteisöänne kehittämään palveluita?
JOHTAMINEN

Business Coaching – muutoksen johtaminen
Kuinka johdat jatkuvan muutoksen täyttämässä maailmassa? Toimintaympäristön nopea muutostahti edellyttää johtamistaitojen kehittämistä, jotta pysyt menossa mukana ja pidät tiimin mukana fokusoituneena tulevaan.

Psyykkinen hyvinvointi työssä – työkaluja johtamiseen
Hyvinvointi työssä on kulmakivi, jolle johtaminen perustuu. Oma sekä työntekijöiden hyvinvointi rakentavat työpaikan arkea. Vaikutukset näkyvät henkilöstössä ja työyhteisössä, työympäristössä, työnteon prosesseissa ja jokapäiväisissä kohtaamisissa. Millä tavoin johtajana tai esihenkilönä voin tukea omaa jaksamistani? Verkkovalmennuksen avulla on mahdollista tunnistaa ja havahtua pohtimaan jaksamisen haasteita, saada ideoita ja työvälineitä omien voimavarojen löytämiseen. Valmennettava tunnistaa työyhteisössä esiintyviä hyvinvointia estäviä ja edistäviä tekijöitä ja löytää keinoja niiden puheeksi ottoon ja ratkaisuiden löytymiseen.

Työelämä muutoksessa
Muutos työpaikoilla on tullut jäädäkseen. Muutoksia on erilaisia ja ne tapahtuvat usein – yksittäin tai yhtä aikaa. Yksi seikka on yhteinen muutostilanteissa – muutoksen läpivientiin tarvitaan kaikki mukaan.

Neemo™ – Picture Your Growth -valmennus
Luovasti kohti tulevaisuutta! Kehitä yrityksesi toimintaa ja työyhteisösi vuorovaikutustaitoja hyödyntämällä valokuvia. Neemo-menetelmän avulla löydätte aivan uusia näkökulmia työhön.
AVEKKI

Mikä on AVEKKI?
AVEKKI-koulutus tarjoaa toimintatapamallin uhka- ja väkivaltatilanteisiin ja erityisesti niiden ennaltaehkäisyyn.

Kouluttajakoulutus
AVEKKI-kouluttajakoulutus antaa valmiudet toimia AVEKKI-kouluttajana esimerkiksi omassa työyhteisössä.

Koulutukset
Koulutusten tavoitteena on luoda turvallinen työyhteisö niin asiakkaalle, kuin työntekijöillekin. Räätälöimme juuri teidän yrityksen tarpeita vastaavan kokonaisuuden.

Lapsen ja nuoren turvallinen kohtaaminen ja hallinta
Tilaa koulutus työyhteisöllesi ja hankkikaa ammatillisia ja yhteisöllisiä keinoja lapsen ja nuoren turvalliseen kohtaamiseen ja hallintaan vaativissa kasvatustilanteissa. Koulutus antaa valmiuksia myös lapsen ja nuoren aggression havaitsemiseen sekä ymmärtämiseen, tilanteiden hyvään ennakointiin, hallintaan sekä selvittelyyn.
EA-KOULUTUKSET

Räätälöimme ensiapukurssit juuri teidän yhteisönne tarpeisiin. Kurssit voidaan painottaa esim. lasten, veneilijöiden, vanhusten ensiapua tai esim. sähkö-, ravintola-, ja vanhustyön erityispiirteitä.
SIMULAATIOKOULUTUKSET

Simulaatio-oppiminen edistää osaamista motivoivasti ja turvallisesti aidoissa simuloiduissa tilanteissa. Koulutuksia järjestetään Savonian Simulaatiokeskuksessa Kuopiossa.
ASIAKASKOKEMUS

Englanninkielen kertaus asiakaspalvelutehtäviin
Koulutuksen avulla voitte kerrata perusasioita ja ammattisanastoa sekä harjoitella erilaisia palvelu- ja neuvontatilanteita.

Puhelimitse tapahtuva asiakaspalvelu
Koulutuksessa voidaan tarpeidenne mukaisesti käsitellä esimerkiksi seuraavia teemoja: hyvän palveluohjauksen periaatteet puhelimessa, ratkaisukeskeinen työote, palveluntarpeen arviointi, viestinnän keinot haltuun, viestintätyylit palveluneuvonnassa, puhelinohjauksen erityishaasteet, selkokieli.

Asiakkaan kohtaaminen ja vuorovaikutus
Koulutuksen avulla voitte oppia mm. vuorovaikutuksesta erilaisissa neuvottelutilanteissa ja kuinka kohdata asiakas eri kohtaamispisteissä.

Viestintä osana asiakaskokemusta
Kuinka voitte vaikuttaa positiivisesti viestinnällä omaan liiketoimintaan ja millainen merkitys asiakaskokemuksella on. Koulutuksen teemoja voivat olla esimerkiksi: sosiaalinen media, hyvä viestintä tukee liiketoimintaa, sähköpostiviestintä, miten tavoitat asiakkaat parhaiten eri kanavissa, viestintä osana yrityksen brändiä ja liiketoimintaa.

Markkinointiosaaminen
Kehittäkää koulutuksen avulla esimerkiksi verkossa tapahtuvaa markkinoinnin osaamistanne ja kuinka hyödyntämällä erilaisia markkinointialustoja voitte tehostaa markkinointia. Räätälöimme kanssanne markkinoinnin osaamiseen liittyvän koulutuksen juuri teidän tarpeisiinne sopivaksi.

Selkokielen koulutukset
Koulutusten avulla voitte oppia hyödyntämään selkokielen perusteita viestinnässä, selkeiden sähköisten materiaalien periaatteista, viestinnän selkeyttämisen keinoista sanaston, rakenteen ja tekstin tasolla kirjoitetussa ja puhutussa viestinnässä.