Opinto-opas
Opinto-opas
Vuonna 2022 alkavat ja sitä aiemmat koulutukset
Savonian uuden opinto-oppaan (2023 ja tämän jälkeen alkavat koulutukset) löydät täältä.
Lähtökohdat | Osaamistavoitteet | Opintojen rakenne | Asiantuntijuuden kehittyminen | Toteutus | Opintojaksotaulukko |
ET16KP Tietotekniikan tutkinto-ohjelma
Opintojaksokuvaus
Koodi | 4 ETP4670 |
Nimi | Toimintapelit |
Nimi englanniksi | Action Games |
Laajuus | 5 op |
Osaamistavoitteet | Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää pelin käyttöliittymään liittyvät toiminteet ja osaa toteuttaa pelikäyttöliittymiä 3D-ympäristöön. Opintojaksolla perehdytään fysiikkamallinnukseen ja erilaisiin tapoihin toteuttaa näyttäviä pelimaailmoita. Peliohjainten käyttäminen. |
Keskeiset sisällöt | Pelien käyttöliittymät, pelimaailmat, hahmojen liikkuminen, fysiikkamallinnus ja törmäykset. Erilaisten antureiden ja peliohjainten hyödyntäminen pelin ohjaamisessa. |
Suoritustavat | Opintojaksoon kuuluu teoria- ja harjoitustunnit sekä etätehtävät. Teoriaopetus ja teoriaa syventävät harjoitukset yhdistetään joustavaksi kokonaisuudeksi. Oppimisessa korostuu opiskelijan omaehtoinen työskentely ohjatuilla harjoitustunneilla ja etätehtävissä. |
Arviointiasteikko | 0 - 5 |
Materiaali | Tekniikan nopean kehityksen takia oppimateriaali jaetaan www-sivuina. Opetuksessa hyödynnetään havainnollistamiskeinoina esim. animaatioita, videoita ja muuta vastaavaa materiaalia. Opettaja laatii myös aihepiiriin sopivia internetin linkkilistoja, jotta opiskelija voi aloittaa omatoimisen lisätiedon hankinnan. |
Edeltävät opinnot | Peliohjelmoinnin perusteet |
Muuta huomioitavaa | |
Yhteyshenkilö | Pitkänen Veijo |
<< Takaisin opintojaksotaulukkoon
Pidätämme oikeuden opetussuunnitelmien muutoksiin mm. opiskeltavien sisältöjen päivitystarpeiden takia.