Opinto-opas

Vuonna 2022 alkavat ja sitä aiemmat koulutukset

Kulttuuriala, Muotoilu
Kulttuuriala, Musiikki ja Tanssi
Luonnonvara-ala
Matkailu- ja ravitsemisala
Sosiaali- ja terveysala, Iisalmi
Sosiaali- ja terveysala, Kuopio
Tekniikan ala, Kuopio
Tekniikan ala, Varkaus
Liiketalouden ala, Kuopio
Savonian monialaiset opinnot
Savonian valintakurssit

Savonian uuden opinto-oppaan (2023 ja tämän jälkeen alkavat koulutukset) löydät täältä.

Lähtökohdat Osaamistavoitteet Opintojen rakenne Asiantuntijuuden kehittyminen Toteutus Opintojaksotaulukko

ET16KP Tietotekniikan tutkinto-ohjelma

Opintojaksokuvaus

Koodi4 ETP4670
NimiToimintapelit
Nimi englanniksiAction Games
Laajuus5 op
OsaamistavoitteetOpintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää pelin käyttöliittymään liittyvät toiminteet ja osaa toteuttaa pelikäyttöliittymiä 3D-ympäristöön. Opintojaksolla perehdytään fysiikkamallinnukseen ja erilaisiin tapoihin toteuttaa näyttäviä pelimaailmoita. Peliohjainten käyttäminen.
Keskeiset sisällötPelien käyttöliittymät, pelimaailmat, hahmojen liikkuminen, fysiikkamallinnus ja törmäykset. Erilaisten antureiden ja peliohjainten hyödyntäminen pelin ohjaamisessa.
SuoritustavatOpintojaksoon kuuluu teoria- ja harjoitustunnit sekä etätehtävät. Teoriaopetus ja teoriaa syventävät harjoitukset yhdistetään joustavaksi kokonaisuudeksi. Oppimisessa korostuu opiskelijan omaehtoinen työskentely ohjatuilla harjoitustunneilla ja etätehtävissä.
Arviointiasteikko0 - 5
MateriaaliTekniikan nopean kehityksen takia oppimateriaali jaetaan www-sivuina. Opetuksessa hyödynnetään havainnollistamiskeinoina esim. animaatioita, videoita ja muuta vastaavaa materiaalia. Opettaja laatii myös aihepiiriin sopivia internetin linkkilistoja, jotta opiskelija voi aloittaa omatoimisen lisätiedon hankinnan.
Edeltävät opinnotPeliohjelmoinnin perusteet
Muuta huomioitavaa
YhteyshenkilöPitkänen Veijo

<< Takaisin opintojaksotaulukkoon

 

Pidätämme oikeuden opetussuunnitelmien muutoksiin mm. opiskeltavien sisältöjen päivitystarpeiden takia.